Mainostekstiilit

Mainostekstiilit

Mainostekstiilejä löytyy todella monelta eri valmistajalta, meillä edustettuna parisen kymmentä merkkiä kaikki mukaanlukien.

Toisinsanoen, jokaisesta eri tuotteesta / tuoteryhmässä löytyy varmasti riittävästi vaihtoehtoja eri tarpeisiin.

Hankittaessa mainostekstiilejä, pitää huomioida monta asiaa:

HINTA:

Jos hankintakriteerinä on alhaisin hinta, pitää muistaa että halvin ei ole paras. Jos halutaan oikeasti edustavat, laadukkaat, siistit sekä vielä kestävätkin tuotteet, tällainen ajattelumalli on yksinkertaisesti väärä. 

Mutta sitten taas jos tuotteen käyttöikä on lyhyt (esim. tapahtumapaita tai muu kampanjakäyttö), hintakriteeri on tärkeä koska käyttötarkoitus ei anna perusteita ostaa kalleinta mahdollista, ja silloin kustannustehokkuus on tärkeää.

LAATU:

Halutaanko tuotteen kestävän esim. kesäsesongin ajan, vai halutaanko samaa tuotetta käyttää vielä talvellakin? Pestäänkö tuotetta viikoittain vaiko harvemmin? Onko käyttötarkoitus mikä? Halutaanko tuotteen olevan arvokkaan tuntuinen vai riittääkö perus / tavallinen malli? 

Jos tuotteet ostetaan esim. henkilökunnalle päivittäiseen työkäyttöön, pitää muistaa että niitä käytetään silloin paljon -> huonolaatuinen ei kestä kauaa, ja epäsiistit / kuluneet mainostekstiilit eivät paranna yritysimagoa, eivätkä varmasti ole myöskään mukavia käyttää.

On myös syytä muistaa että jos tuote on laadukas, siisti ja muuten mukava, erittäin usein sitä käytetään myös vapaa-ajalla.

MÄÄRÄ:

Vaikka tuotteita voidaankin valmistaa melko nopeasti aina lisää, mutta jos jokin loppuu / muuten menee käyttökelvottomaksi, ei uutta saada tilalle muutamassa päivässä.

Jos kyseessä on esim. henkilökunnan työvaatteet mitä käytetään päivittäin, 1 kpl / henkilö on liian vähän. Lisäksi jos halutaan hankkia budjettiluokan tuotteita, pitää huomioida myös se että yleensä halvinta menee siinä ajassa kaksi kuin laadukkaampaa yksi. 

Luonnollisesti ostettaessa isompia määriä kerralla, myös yksikköhinta on silloin alhaisempi. Jos tiedossa on että vuositasolla tarvitaan esim. n. 50 kpl paitaa, on järkevämpää, helpompaa sekä edullisempaa ostaa kerralla enemmän kuin tehdä monta kertaa esim. 10-20 kpl eriä.

Jos taas kyseessä on esim. ulkoilutakki, laadukas tuote kestää useita vuosia.

 

Kun tiedämme käyttötarkoituksen, hankintakriteerit sekä muut toiveet tuotteisiin liittyen, osaamme ehdottaa teille oikeaa vaihtoehtoa.